Stipra sirds, skaista āda un veselas aknas: graujam mītus par kafijas kaitīgumu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Stiprina sirds asinsvadu sistēmu

Jā! Pienācis laiks sagraut vienu no vecākajiem mītiem. Zinātnieki no Singapūras Nacionālās universitātes, Hārvardas sabiedrības veselības skolas un Braighema un Sieviešu slimnīcas Bostonā pierādīja: 3–5 kafijas tasītes dienā samazina sirds slimību risku trīs reizes.

Samazina onkoloģisku slimību risku

20. gadsimtā zinātnieki vienbalsīgi klāstīja, ka kafija ir kaitīga veselībai un pat izraisa vēzi. Tomēr tie izrādījās māņi. Pētniekiem no Mario Negrī universitātes Epidemioloģijas departamenta ir cits viedoklis. Viņi ir noskaidrojuši, ka kafijas mīļiem ir zemāks risks saslimt ar prostatas vai krūts vēzi. 

Veicina par otrā tipa diabēta attīstību

Agrāk mūs biedēja ar to, ka kafija var izraisīt cukura diabētu. Tomēr dāņu zinātnieki no Odenses universitātes slimnīcas, Orhūsas universitātes un Orhūsas universitātes slimnīcas pierādīja pretējo. Pateicoties kafestolam, kas ir dzērienā, aizkuņģa dziedzeris glikozes iedarbības laikā sāk izstrādāt vairāk insulīna.

Tieši tādēļ tie, kas dzer kafiju, retāk slimo ar otrā tipa diabētu. 

Aizsargā locītavas un žultspūsli 

Kafija uzlabo metabolismu un veicina urīnskābes izvadi, aizkavējot podagru. Šo faktu pierādīja Braighemas un Sieviešu slimnīcas pētnieki kopā ar Hārvardas medicīnas skolu. 

Kofeīns aizkavē akmeņu veidošanos žultspūslī. Amerikāņu mediķis Skots Gotlībs izpētīja, ka 1–3 kafijas krūzes dienā samazina akmeņu veidošanās risku par 4 %, bet 3–5 kafijas krūzītes samazina par 45 %. 

Uzlabo muskuļu spēku un koordināciju

Zinātnieki no Koventri universitātes pierādīja, ka kofeīns paaugstina izturību, palielina muskuļu spēku, aizsargā no lūzumiem un sasitumiem nokrītot. Tieši pateicoties šīm īpašībām kafiju ir ieteicams dzert vecāka gadagājumā cilvēkiem. 

Atbrīvo no grumbām un atjauno organismu 

Spāņu zinātnieki no Granādas universitātes noskaidroja, ka kafija satur antioksidantus, kas 500 reizes stiprāki par vitamīnu C. Zinātnieku pētījumi no Korejas Evhas sieviešu universitātes parādīja, ka kafijas ekstrakts izgludina grumbas, saglabā audos kolagēnu, tā aizkavējot šķidruma zudumu. Tāpēc kafijas dzērāji izskatās jaunāki un svaigāki par saviem vienaudžiem. 

Kafijas ekstraktu var pagatavot mājās. Tā sastāvā ir šķīstošā kafija, ūdens un cukurs. Koncentrāts lieliski papildinās kokteiļus, desertus, saldējumu un tortes. 

Kafija – ilgdzīvotāju dzēriens

Doktori Mērfijs un Ginters izpētīja mirstību 10 Eiropas valstīs un secināja, ka kafijas mīļotāji dzīvo ilgāk. Pētnieki atzīmēja, ka šo bonusu var izmantot arī smēķētāji, jo smēķēšana nemazina kafijas iedarbību.

Ir svarīgi saprast: ar visu veselīgumu, kas ir kafijā, tā tomēr nav universāls līdzeklis pret visām kaitēm. Ārsti iesaka izvēlēties dabīgo kafiju, šķīstošā satur daudz mazāk veselīgo īpašību.

Cik bieži tu dzer kafiju? Esi ievērojis veselības stāvokļa pasliktināšanos vai uzlabošanos, kad pārtrauc regulāri dzert kafiju?

1 2
Share.

About Author

Comments are closed.