Šo vitamīnu trūkums rada nogurumu, redzes pasliktināšanos, asinssastrēgumus, svara pieeaugumu un ne tikai!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Minerālvielu un vitamīnu deficīts var izraisīt dažādus simptomus cilvēka organismā. Gandrīz katrs ceturtais cilvēks cieš no B12 vitamīna nepietiekamība.

Tālāk sekojošā informācija palīdzēs Jums saprast vai Jums ir B12 vitamīna trūkums, kādi ir simptomi, ja tā ir. B12 ir viens no svarīgākajiem vitamīniem, kas orgainsmam dod enerģiju. Ja jums ir anēmija ļoti būtiska nozīme līdzās dzelzs preperātu uzņemšanai ir B12 vitamīnam, jo tam ir fundamentāla nozīme sarkano asins šūnu veidošānās procesā, kas savukārt apgādā organismu ar skābekli.

B12 vitamīna fundamentālā nozīme organisma funkcionēšanas procesos:

  • pareiza gremošana;
  • dzelzs ansorbēšana;
  • tauku un ogļhidrātu metabolisms;
  • nervu augšana un formēšanās;
  • reproduktīvās sistēmas veselība;
  • virsnieru hormonu sekrēcija;
  • asins cirkulācija;
  • eritrocītu veidošanās;
  • veselīga nervu sistēma.

B12 vitamīna deficīta iemesli

  • Antacīdi ietekmē B12 vitamīna uzsūkšanos, jo ķermenim nepieciešams pietiekams daudzums skābes, lai to absorbētu.
  • Slāpekļa oksīds organismā iznīcina vitamīnu B12.
  • Dzerot vairāk kā 4 kafijas tases dienā, B12 vitamīns samazinās par 15 procentiem.
  • Svara zaudēšana maina gremošanas mehānismus, kas ietekmē B12 vitamīna uzsūkšanos.
  • H. pylori baktērijas iznīcina kuņģa šūnas, kas nepieciešamas B12 vitamīna uzsūkšanai.

B12 vitamīna deficīta simptomi

Problēmas ar redzi

Ja novērojat izmaiņas redzē, piemēram, tā dubultojas vai ir neskaidra, pārbaudiet B12 vitamīna līmeni, jo šī vitamīna trūkums bieži noved pie redzes traucējumiem.

Aizkaitināmība

Par cik B12 vitamīns stimulē dopamīnu un serotonīnu, kas plašāk zināmi kā laimes “hormoni” smadzenēs, tad negatīvi kairinājumi var būt vitamīna deficīta sekas.

Garšas izmaiņas

Ja jūtas, ka ēdiens negaršo tā, kā iepriekš vai garšas kārpiņas ir notrulinātas, tas var liecināt par vitamīna trūkumu.

Dzeltena āda

Kad ķermenī pietiekošā daudzumā nab B12 vitamīna, tas zaudē spējas radīt stipras šūnas. Sarkano asins šūnu degradācija izraisa dzeltenu ādu un ir droša pazīma vitamīna deficītam.

Aizmāršība

Arī atmiņas zudumi iespējami dēļ B12 vitamīna trūkuma.

Sausas acis

Ja jums ir sausa un grauzoša sajūta acīs, ieteicams pārbaudīt šo vitamīnu.

Galvas griešanās

Vēl viena B12 vitamīna trūkuma pazīme.

Nogurums

Ja jūtat satraukumu un tirpšanas sajūtu tas var liecināt par nervu bojājumiem, kas rodas B12 deficīta dēļ.

 

Labākasi veids kā iegūt B12 vitamīnu ir ikdienā lietot dzīvnieku izcelsmes produktus – gaļu, piena produktus, olas, jūras produkti, kā arī rieksti un sēklas.

Share.

About Author

Comments are closed.