Kaitīgi ēšanas ieradumi, kurus ir pavisam viegli atmest un iegūt slaidāku augumu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ieradumi, kas saistīti ar ēšanu, ne vienmēr ir pareizi un visbiežāk tie, pēc ārstu teiktā, ir patiesi kaitīgi. 

Guloša poza pēc ēšanas 

Ārsti atzīst, ka vēlme atgulties pēc ēšanas piemeklē daudzus, bet nevajadzētu tā darīt. Turklāt tas ir viens no kaitīgākajiem ieradumiem. Gastroenterologs skaidro, ka gulošs stāvoklis pēc ēšanas ietekmē kuņģi – kuņģa saturs tiek spiests uz barības vada ieeju kuņģī, tādā veidā to izstaipot. Tādējādi skābe un žults iegūst vairāk iespēju, lai iekļūtu barības vadā un rīklē, kairinot to gļotādu. Šādi var rasties dažādi simptomi: dedzināšana, atraugas, smaguma sajūta vēdera augšdaļā. Maz ir informēto, kuri zina, ka tā var attīstīties hroniskas sāpes kaklā, hronisks klepus, nepatīkama elpa. Turklāt, ja tas kļūst par ieradumu, var attīstīties diafragmas barības vada atveres bruka. Tas rodas, kad pilns kuņģis gulošā stāvoklī it kā izbīda barības vadu no diafragmas, atdalot krūškurvi no vēdera dobuma, jo ļoti vienkārši – trūkst vietas.

Uzdzert trekniem ēdieniem aukstu

Ir ļoti daudz teoriju, kāpēc nav labi dzert ēdienreizes laikā, taču tās visas nav balstītas pētnieciskos datos. Gastroenterologs atzīmē, ka uzdzert ēdienam var, taču jāizvairās no trekns–auksts savienojuma. Šādā stāvoklī tauki paliks kuņģī cietā agregātstāvoklī, kas radīs zināmas grūtības tā pārstrādē, kas var izpausties dažādās kuņģa un zarnu slimībās. Savukārt aukstu treknu ēdienu speciālisti iesaka uzdzert ar siltu dzērienu. 

Brokastu izlaišana

Ir pieņemts uzskatīt, ka tas ir ļoti kaitīgs ieradums, bet gastroenterologs uzstāj, ka brokastu izlaišana nav bīstama. Pēdējo gadu daudzie pētījumi ir pierādījuši, ka cilvēki, kas nespiež sevi brokastot, kad viņiem to negribas, labāk kontrolē savu svaru. Tas izskaidrojams ar to, ka katram šis jautājums ir jāizlemj individuāli un ja negribas ēst agri no rīta, var izvēlēties vēlās brokastis vai pat sākt dienu ar pusdienām.

Share.

About Author

Comments are closed.