7 mīti par fitnesu, kurus cilvēki izmanto kā atrunas

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“No pirmdienas noteikti sākšu!” mēs sev apsolām kārtējo reizi, kad runa ir par pareizu uzturu vai sporta treniņiem. Taču pirmdienas nāk un iet, un viss vēl aizvien ir pa vecam. Mums nepatīk, kā mēs izskatāmies, skatoties spogulī, moka aizdusa, kāpjot pa kāpnēm, bet muļķīgi stereotipi traucē kaut vai tikai pamēģināt spert soli pretī veselīgam dzīvesveidam. Bezmaksas galvaspilsētas projekta “Sporto Rīga” trenere Natālija Ņikuļina pastāsta, kā pareizi uzsākt pirmos treniņus.


1.Nodarbības trenažieru zālēs un grupveida treniņi ir tikai cilvēkiem ar labu fizisko sagatavotību.

Protams, ka tā nav taisnība. Jo visi, kas trenējas trenažieru zālēs, reiz tur ir devušies pirmo reizi. Viņi vienkārši ir pārvarējuši savas bailes un kautrīgumu. Parasti cilvēkiem ir bail doties uz trenažieru zāli, jo viņi nezina, kam ķerties klāt, ar ko sākt. Tam nepieciešams īpaši apmācīts treneris, kurš atkarībā no konkrētā cilvēka fiziskās sagatavotības līmeņa parādīs pirmos vingrojumus. Vienmēr var doties uz iepazīšanās treniņu.

Galvenais, nodarbojoties ar sportu, ir nenodarīt sev pāri. Un tas ir vēl viens iemesls, kāpēc sākumā nepieciešams treneris: vingrinājumi ir jāizpilda pareizi.

Kautrīgiem cilvēkiem piemērotāki ir grupveida treniņi, tie palīdz atbrīvoties. Tajos tu esi viens no daudziem, tev neviens nepievērš pastiprinātu uzmanību. Bet tajā pašā laikā, ja cilvēks nespēj izpildīt kādu vingrojumu, treneris vienmēr pienāks un piemeklēs viņam atvieglotu modifikāciju.

Ļoti bieži cilvēki sākumā ierodas uz grupveida treniņiem, bet pēc tam jau izvēlas individuālos treniņus kopā ar treneri.

2.Nodarboties ar sportu ir pārāk dārgi

Aktīva dzīvesveida uzsākšana neprasa tēriņus. Nelielus vingrojumus dienas laikā var veikt gan mājās, gan ofisā, gan ārā, svaigā gaisā. Bet tagad, vasarā arī pilnvērtīga treniņa, ar treneri, apmeklēšana neko nemaksā. Projekta “Sporto Rīga” ietvaros atjaunotajos un izremontētajos Rīgas stadionos, kā arī parkos un skvēros (kopumā 20 vietās) norit bezmaksas treniņi rīdziniekiem, un vispār – visiem interesentiem. Ir pat atsevišķa treniņu grupa māmiņām ar bērniem.

Iepazīties ar detalizētiem treniņu aprakstiem kā arī iepazīties ar treneriem iespējams šeit.

Foto: Riga.lv

3.Aktīva dzīvesveida ievērošana prasa ļoti daudz laika

Treniņi ir maksimums pusotru stundu gari. Pa šo laiku organisms sasniedz pilnu slodzi. Pēc šī laika ķermenis vairs produktīvi neizstrādā vielas muskuļu attīstībai, bet gan nogurst. Parasti treniņiem pietiek ar stundu – 15 minūtes, lai iesildītos, pēc tam galvenā daļa, pārtraukums, atsildīšanās. Atsildīšanās ir nepieciešama obligāti: tā ir atbildīga par muskuļu elastīgumu un tā samazina muskuļu sāpes, kas pēc treniņiem ir tik labi pazīstama. Ja tie tiek labi izstaipīti, muskuļi kļūst elastīgāki, kustīgāki un ķermenis vieglāk panes sāpes, kas jūtamas pēc treniņiem.

4.Treniņiem nepieciešams dārgs apģērbs un apavi.

 Vienīgā prasība veiksmīgam sporta treniņam ir pareizi apavi. Nedrīkst doties uz āra nodarbībām kedās vai sandalēs. Nepieciešami labi apavi, labāk tādi, kuri nav domāti skriešanai, bet gan fitnesam, ar labu amortizāciju, ar stabilu papēdi. Šādi apavi ļaus pareizi izpildīt vingrojumus un nodrošinās pret traumām.

Viss pārējais – zīmolu t-krekli un bikses, dažādas dzērienu pudeles, dažādi apsēji ap galvu – tam ar sportu nav lielas saistības un ir atkarīgs tikai no rocības. Neviens jums neatņems kustības prieku, ja ieradīsieties uz treniņu ar mājas triko un vienkāršā t-kreklā. Mūsdienu pasaulē neviens uz to vairs neskatās.

Īpaši sporta dzērieni ir nepieciešami ir tikai profesionāļiem.

5.Kamēr nenotievēšu, sporta zālē man nav, ko darīt

Mēs katru dienu tērējam kalorijas vienkāršām kustībām – piecelies, apsēdies, pieliecies. Un, piekritīsiet, ka enerģiskam un sportiskam cilvēkam šādas kustības padodas daudz vieglāk. Jo cilvēks ir aktīvāks, jo efektīvāk tiek izmantota muskuļu masa. Un ilgi gaidītā tievēšana notiek tad, kad tu patērē vairāk kaloriju, nekā uzņem. Treniņi kā reiz ir īstais veids, kā patērēt tās vairāk. Un ar labu speciālistu, kurš tevi nepārslogos, ir iespējams izvēlēties vingrojumus gan apaļīgiem cilvēkiem, gan cilvēkiem, kuri cieš no dažādām kaitēm. Kustība ir dzīve!

Foto: Riga.lv

6.Pareizs uzturs izmaksā ļoti dārgi un to piekopt ir sarežģīti

Jā, ievērot pareizu uzturu ir sarežģīti. Bet tikai sākumā. Mums reiz mācīja cept kotletes un vārīt boršču. Arī tas nebija viegli, bet mēs pieradām. Tāpat ir arī ar jauniem produktiem, jauniem ēdieniem. Ir aprēķināts, ka, lai pierastu pie izmaiņām, nepieciešama 21 diena. Ja cilvēks to var izturēt, tad vēlāk būs vieglāk. Šajā laikā var izmēģināt jaunas receptes, veikalos pamanīt jaunus produktus, atrast to, kas katram garšo, ko atmest, ko pievienot. Jauniem produktiem ir jāpielāgojas. Un tas ne vienmēr ir dārgi.

7.Nav nekādas starpības – trenēties mājās pie datora monitora vai ar treneri

Pirmais iemesls, kāpēc nepieciešams trenēties kopā ar treneri, ir nenodarīt sev pāri. Treneri apmāca, kā sadalīt slodzi, izvēlēties vingrojumus tieši individuālām vajadzībām un cilvēka īpatnībām. Veicot dažādus vingrojumus patstāvīgi, pastāv iespēja tos izpildīt tehniski nepareizi: noslogojot vēdera presi, var sastiept jostasvietu, noslogojot kāju muskuļus, palielinās iespēja traumēt mugurkaulu.

Iesākumā labāk nodarboties ar sportu kopā ar speciālistu. Trenerim no malas ir redzamas kļūdas un nepilnības vingrinājumu veikšanā. Jo īpaši pašā sākumā, kad cilvēks nejūt savu ķermeni, viņam nepieciešams spogulis, lai izpildītu vingrinājumus. Jā, un maģisko iedrošināšanas spēku neviens vēl nav atcēlis. Pačukstēšu noslēpumu: pat pieredzējuši treneri vēlas, lai viņus trenētu citi treneri. Visiem gribas, lai viņus kāds stimulētu.

Ir ļoti svarīgi pirmajā treniņā nekautrēties, uzreiz pieiet pie trenera un teikt “Labdien, mani sauc Lana, man ir bijusi ceļa vai krustu operācija”. Parasti šādi cilvēki jau ir saņēmuši noteiktus ieteikumus no ārsta vai rehabilitologa (ja nē, tad labāk iepriekš konsultēties ar ārstu) un zina, ko viņi nedrīkst darīt. Piemēram, trūces gadījumā nedrīkst veikt griešanās vingrojumus. Un treneris zinās, kad jūs apturēt. Tajā brīdī, kad visa grupa, piemēram, veiks griešanos, viņš piedāvās citu vingrojumu, kas noslogos tās pašas muskuļu grupas.

Avots: riga.lv

Share.

About Author

Comments are closed.