Vēlreiz par automašīnu riteņu bloķēšanu: kādos gadījumos tas tiks darīts?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Līdz 2013. gada februārim Rīgas stāvvietās darbojās vecā labā riteņu bloķēšanas sistēma. Nesamaksāji vai pārsniedzi laiku – tavai mašīnai tiek bloķēti riteņi, un tikai pēc soda samaksāšanas bloķētājs tiek noņemts.


Vēlāk tika pieņemts lēmums bloķētāju sistēmu atcelt – tas tomēr ir samērā vecmodīgs, kaut arī efektīvs risinājums. Bloķētāji tika aizstāti ar pēcapmaksas sodiem.

Taču rezultāts ir tāds, ka pašlaik Rīgā 12 921 automašīnas īpašnieks ir sakrājis neapmaksātus trīs un vairāk sodus ar kopējo summu 2 573 213 eiro apmērā. No tiem 9341 automašīnu īpašnieki ir Latvijas iedzīvotāji un viņi ir sakrājuši sodus 1 345 015 eiro apmērā. Aptuveni tāds pats neapmaksāto sodu apjoms ir ārzemēs reģistrētām automašīnām – to īpašnieki uzkrājuši sodus 1 228 198 eiro apmērā.

Piemēram – daži rekordisti. Ārzemnieku vidū rekords pieder kādam auto īpašniekam ar 810 izrakstītiem sodiem kopumā par 13 762 eiro. Latvijas rekords nedaudz atpaliek – 765 sodi par 12792 eiro.

Tāpēc no 2018. gada 1. jūlija Rīgā tiek ieviesta atjaunināta vecā sistēma. Ja stāvvietu noteikumi tiek pārkāpti vienu reizi – nekas nemainās, pie loga saņem soda kvīti. Ja tu pirmo sodu neesi apmaksājis un pārkāpumu veic otro reizi – vēl viena kvīts un atkārtots brīdinājums. Nesamaksā šos divus sodus un pārkāpumu veic trešo reizi – vēl viena kvīts un bloķētājs.

Atzīsiet – tas ir godīgi. Kā vēl lai cīnās ar autovadītājiem, kuri savāc simtiem neapmaksātu sodu par tūkstošiem eiro? Turklāt pusi no sodiem veido ārzemnieku pārkāpumi. Pašlaik tas ir vienkārši – savāc sodus un brauc mājās. Bet bloķētāji vienmēr ir bijuši iedarbīgs instruments – kamēr nesamaksā, mašīna stāv, nobloķēta uz vietas.

99,9% Rīgas autostāvvietu klientu dzīvē nekas nemainīsies. Un arī atlikušajam 0,1% nemainīsies nekas. Tikai nāksies apmaksāt sodus.

Avots: riga.lv

 

Share.

Komentāri slēgti